Meld je aan voor onze mailinglist en ben als eerste op de hoogte van nieuwe diensten, producten & tips! 
Ps: Ik (Bibi) haat het als ik dan elke dag zo'n spam verhaal binnen krijg, dus het zal max 1x in de 2 weken zijn ;) 

-  EMB-Bloedtest 
- Orthomoleculair Voedings & suppletie  advies 

- Telefonisch consult
- Afvallen/aankomen consult

Sociale Media 

  • Spotify button voettekst
  • instagram-logo monkeyfit
  • Facebook
  • Youtube

Adres
Hooistaat 5
5025 KE Tilburg 

Nederland

 

Telefoonnummer / Whatsapp
Bibi: 06 40137444
Tomas: 06 53368335

E-mail

infomonkeyfit@gmail.com

Persoonlijk: Verslaafd aan suiker, welke klachten ik daardoor kreeg en hoe ik het heb geminderd.

Hallo lieve lezers,


Vandaag is het tijd voor een wat persoonlijker artikel. Wellicht dat je gedurende het artikel jezelf herkent in bepaalde gedachtes en ik je erbij kan helpen! Het gaat namelijk om een lichte suikerverslaving. Verslaving vind ik trouwens altijd zo heftig klinken, maar oké ik hield (en hou) enorm van alles wat zoet is.

Laatst liep in in de Jumbo, waar ik al jaren kom, en in een keer zag ik een winkelschap VOL Amerikaans snoep. Echt ergens in een hoekje weggestopt. Ik werd echt super enthousiast en ging meteen van alles bekijken en bestuderen. Door de voedingsopleidingen die ik heb gevolgd kan ik niet echt normaal nog naar snoepgoed/suiker kijken omdat ik weet wat het met mijn lijf doet (puistjes, PCOS, diabetes). Maar desondanks voelde het echt euforisch en wilde ik meteen alles kopen. Ik ben nu misschien iemand die erg op haar voeding let, maar dat was vroeger totaal anders...

"Snoep delen? Echt niet!"

Vroeger stond ik echt bekend als een zoetekauw. Ik wilde altijd het dubbel aantal snoepjes en delen kende ik niet. Ik keek video's van youtubers die Amerikaans snoep kochten en het gingen testen. Ik heb toen alle sites afgestruind waar ik Amerikaans snoep kon kopen en ik had altijd snoep bij mijn nachtkastje liggen. Als ik daar nu over nadenk denk ik echt: "Bibi wat deed je..". Het feit is dat ik gewoon van snoep hield en ik alles at was los en vast zat. Ik ben nooit echt dik geweest, maar ik weet nu dat ik destijds van binnen niet gezond was. Op het moment dat ik ben gaan sporten en me ging interesseren in voeding (4 jaar geleden) is het snoepen steeds minder geworden, maar kon ik me niet inhouden zodra er ergens snoep aanwezig was (feestje/feestdagen). Niet dat ik er als een wilde aap op afvloog, maar ik at toch altijd net wat meer omdat het nu mijn kans was. Dit is ook wat vaak gebeurd bij mensen die willen afvallen en zichzelf dingen ontzeggen, dat werkt niet!



Mijn persoonlijke klachten door te veel suiker

Door jarenlang regelmatig producten die vol suiker zitten (muesli/zoete popcorn, chocolade, taartjes, donuts) te eten heb ik daar nu last van. 4 maanden geleden is bij mij PCOS geconstateerd. Wat het precies is kan je vinden op onze klachtenpagina. Ik vond het maar niets dat ik zoiets had en dat het een gevolg (voor 90%) kon zijn van insulineresistentie. Wanneer je teveel suiker binnenkrijgt kunnen je cellen resistent worden voor het hormoon insuline (het hormoon wat suiker uit ons bloed in de cel opslaat). Ik moest mijn suikerinname dus gaan beperken en iets minder koolhydraten gaan eten. Ik at destijds al wel gezond, maar greep nog wat vaker naar verborgen suikers en koolhydraten.

Hoe ben ik überhaupt minder suiker gaan eten?

Heel simpel: Neem Tomas als vriendje en je raakt geen suiker meer aan, hahaha. Nee grapje, wij kunnen je helpen, maar je kan het zelf ook rustig gaan afbouwen. De multivitamine van Vitakruid heeft mineralen zoals chroom, alfla-liponzuur & magnesium erin zitten die je bloedsuikerspiegel stabiliseren, op die manier krijg je ook minder snel trek in suiker. Vermijd producten zoals snoep, koek, taart, donuts en zoete popcorn. Je mag het echt nog wel eten, maar probeer ervoor te zorgen dat je het houdt bij 1x in de week en dan afbouwend naar 1x in de maand. Ontzeg jezelf vooral niets, maar na 1 maandje ga je het voelen wanneer je weer iets met veel suiker eet. Je wordt misselijk of je krijgt buikpijn. Je lichaam straft je als het ware. Je kan je de eerste periode wat slap voelen, maar dat hoort erbij, je lichaam is aan het afkicken! Probeer gewoon keuzes te maken in fruit en vooral groentes! Ja, fruit heeft ook suikers (o.a. fructose), maar ook erg veel vezels daarnaast die de opname van de suikers enorm vertragen. Súper lang artikel, maar ik wilde het graag met jullie delen. Mij is het gelukt om mijn suikerinname te verminderen, voor mijn eigen gezondheid. Hulp nodig? Je mag ons altijd mailen - whatsappen - bellen of een berichtje sturen via Instagram of Facebook.


Liefs,

Bibi

50 keer bekeken