Meld je aan voor onze mailinglist en ben als eerste op de hoogte van nieuwe diensten, producten & tips! 
Ps: Ik (Bibi) haat het als ik dan elke dag zo'n spam verhaal binnen krijg, dus het zal max 1x in de 2 weken zijn ;) 

-  EMB-Bloedtest 
- Orthomoleculair Voedings & suppletie  advies 

- Telefonisch consult
- Afvallen/aankomen consult

Sociale Media 

  • Spotify button voettekst
  • instagram-logo monkeyfit
  • Facebook
  • Youtube

Adres
Hooistaat 5
5025 KE Tilburg 

Nederland

 

Telefoonnummer / Whatsapp
Bibi: 06 40137444
Tomas: 06 53368335

E-mail

infomonkeyfit@gmail.com

Je wordt dik als je te weinig eet.


Zo, lekkere binnenkomer hé? Ik heb waarschijnlijk wel meteen je aandacht te pakken. Ik weet nu al dat er zoveel verschillende meningen hierover zijn, maar ik wil graag mijn visie hierover delen met jullie. Het is zo dat om alleen je lichaam al te laten werken (organen laten werken, spiermassa onderhouden, hart laten kloppen, etc.) je al calorieën nodig hebt (ruststofwisseling). Dit aantal is voor iedereen verschillend. Voor mij persoonlijk zijn dit 1500 calorieën. Wanneer ik ga werken (actieve baan) en sporten (krachttraining) verbrand ik natuurlijk nog meer calorieën. Wanneer je spieren op wilt bouwen of aan wilt komen moet je meer calorieën binnenkrijgen dan wat je op een dag verbrand, wanneer je wilt afvallen moet je zorgen dat je minder calorieën binnenkrijgt dan dat je er verbrandt op een dag, op deze manier haalt het lichaam ergens anders brandstof vandaan uit het lichaam en val je af.


Hier komt ook de ogenschijnlijke tegenstelling uit de titel om de hoek kijken. Want hoe kun je aankomen als je te weinig eet...? Ons lichaam is gevormd in een tijd waar schaarste heel normaal was, weinig tot geen eten voor een langere periode was heel normaal. Het lichaam patste zich hieraan aan door vet vast te gaan houden zodat je in tijden van schaarste vet had om op te teren. Ons lichaam werkt nog hetzelfde toen het gevormd is. Als we nu dus minder eten dan deze ruststofwisseling gaat het lichaam in een zogenaamde spaarstand. Het stoot spiermassa af (dit kost het meeste energie om te onderhouden en dit heb je niet per se zoveel nodig) en gaat dus besparen op zaken die de meeste energie vragen en niet van levensbelang zijn. Je valt even af, maar als je dan weer wat meer eet (denk aan een etentje, of tijdens de feestdagen) dan gaat het lichaam dit opslaan als vet, het lichaam denkt namelijk dat de schaarste over is en bereidt zich voor op de volgende periode van schaarste. Je komt aan terwijl je altijd erg weinig eet. Dit wordt ook wel het jojo-effect genoemd. Op lange termijn betekent dit dat jouw lichaam niet meer in staat is om goed te kunnen functioneren. Crashdiëten is dus een slechte manier van afvallen omdat je je lichaam ondervoedt waardoor er langzaamaan functies kunnen gaan uitvallen en je komt er uiteindelijk altijd weer van aan.


Om op de juiste manier af te vallen moet je ervoor zorgen dat je deze spaarstand vermijdt en altijd de calorieën van je ruststofwisseling binnenkrijgt. Zelfs wat meer calorieën is geen probleem want niemand zit heel de dag stil. Lopen, fietsen, werken, sporten en zelfs eten verbrand al calorieën die ervoor zorgen dat jij af zal vallen.

Dus, weg met dat blaadje sla en alleen maar water! Op naar een goed gevulde salade met de juiste verdeling van eiwitten, vetten en koolhydraten! Op die manier ben je langer verzadigd en kan je energiek vol de dag door. - Bibi & Tomas -


Disclaimer: Er zijn zoveel meningen over voeding, gewicht en hoe te leven, maar dit is onze mening/ kennis. We hebben een erkende opleiding gevolgd en weten dus waar we over praten.



114 keer bekeken