3 TIPS OM LEKKERDER TE SLAPEN

Hallo lieve lezers,


Slapen is iets wat ontzettend belangrijk is. De term 'Schoonheidsslaapje' kennen we allemaal wel, maar het is ook echt zo! Wanneer je slecht slaapt krijg je vroeg of laat klachten van (1). Bij een slechte/korte nacht is je humeur vaak niet héél geweldig en je voelt je niet energiek. Nu maakt één nachtje niet uit, maar als je hier elke nacht last van hebt, moet je er wat aan gaan doen!

Tip 1: Let op wat je eet voordat je gaat slapen Het is belangrijk dat je niet nog 1 uurtje voordat je gaat slapen veel gaat (koolhydraten zeker niet) eten. Je maag is dan in de nacht nog druk bezig met verwerken waardoor het nog niet helemaal in de 'rust modus' komt. Daarnaast is het alom bekend dat cafeïne en alcohol je slaap ook niet bevordert. Er zijn mensen die nog om 10 uur koffie of een borreltje pakken voordat ze gaan slapen en nergens last van hebben. Je lichaam zal hierdoor niet in een diepe slaap kunnen komen en je rust dus niet uit. Ik ben gevoelig voor cafeïne dus ik sla het zeker over!

Tip 2: Drink kamille of lavendel thee

Kamille helpt tegen slaapproblemen en vermoeidheid. Door de kamille krijg je een ontspannen en kalm gevoel. Ik heb dit een tijdje genomen (voornamelijk in de winter) en het is geen opwekkende thee zoals groene thee! Kamille bevordert daarnaast ook je diepe slaap en zeker in stressvolle periodes is het een aanrader(2). Lavendelthee heeft drie vijanden genaamd depressie, spanning en slapeloosheid. Lavendel werkt ontsmettend en pijnremmend maar ook rustgevend zoals kamille. Ik heb een tijdje ook etherische oliën gebruikt en een lavendelkaars die ik aanstak als ik richting bed ging.

Tip 3: Neem Magnesium Tauraat en/of 5HTP Wanneer je al enkele tips inzet om je slaap te bevorderen, heb ik hier nog een aantal suppletie tips om beter in slaap te komen en te blijven. Sinds ik persoonlijk deze suppletie neem, slaap ik beter en dieper (ongeveer 4 maanden nu). Wanneer je magnesium gaat gebruiken, let dan op dat het magnesiumtauraat is. Magnesium heeft verschillende vormen en tauraat is de biologische organische vorm die het beste is voor je slaap en goed wordt opgenomen. In de afbeelding hierboven zie je nog aspecten waar magnesiumtauraat goed voor is (blauwe kolom). Naast magnesium is 5HTP ook een suppletie wat direct je melatonine bevorderd. 5HTP staat ook wel bekend als het Griffonia extract. Het Griffonia extract bevat 5-HTP wat gemakkelijk door je bloed-hersenbarrière gaat en serotonine vrij laat. Serotonine is een neurotransmitter die jou het blije/positieve gevoel geeft! Serotonine wordt vervolgens omgezet in melatonine waardoor je beter kan slapen. De suppletie die wij aanraden is van Vitakruid. Magnesium Tauraat kan je hier kopen en 5-HTP hier. Dit is niet gesponsord hoor, maar wanneer je interesse hebt kan je ons een berichtje sturen voor 5% korting!

Vragen? Stel ze gerust! & hopelijk slaap je lekkerder :) Liefs Bibi

23 keer bekeken
Meld je aan voor onze mailinglist en ben als de eerste op de hoogte van
nieuwe diensten, producten & tips!
 

🧡EMB-Bloedtest & Speekseltest
🧡Orthomoleculair Voedings & suppletie  advies 

🧡Telefonisch consult
🧡Afvallen/aankomen consult

Sociale Media 

  • instagram-logo monkeyfit
  • Facebook symbol owijk
  • Spotify symbol

©2020 door MonkeyFit

KVK: 69719713

Adres
Hooistaat 5
5025 KE Tilburg 

Nederland

 

Telefoonnummer / Whatsapp
Bibi: 06 40137444
Tomas: 06 53368335

E-mail

infomonkeyfit@gmail.com